Kilka najlepszych praktyk dotyczących używania hashtagów na InstagramieDowiedz się, które hashtagi działają dla Twojej konkurencji. Szukaj powiązanych hashtagów. - Wypróbuj kombinację obu tych elementów. Nie polegaj na samych nazwach marek. Trzymaj się z dala od hashtagów typu clickbait. Jeśli zrobisz wszystkie te rzeczy, to będziesz na dobrej drodze do używania hashtagów z powodzeniem na Instagramie. A przy odrobinie wysiłku, będziesz w stanie dotrzeć do znacznie szerszej publiczności i zdobyć więcej zaangażowania w swoje posty. To z kolei pomoże Ci zwiększyć liczbę followersów i skłonić więcej osób do interakcji z Twoją marką.

Używanie zbyt wielu hashtagów

Jak wspomnieliśmy wcześniej, istnieje słodkie miejsce, jeśli chodzi o liczbę hashtagów, których powinieneś używać na Instagramie: jeden lub dwa najwyżej. Przechodzenie za burtę z hashtagami może nie tylko wyglądać tandetnie, ale może też mieć negatywny wpływ na Twoje zaangażowanie. Badanie przeprowadzone przez University of Southern California wykazało, że posty z sześcioma lub więcej hashtagami odnotowały 6% spadek zaangażowania, a posty z 11 lub więcej hashtagami odnotowały 18% spadek zaangażowania. To ma sens, gdy się nad tym zastanowić. Jeśli używasz sześciu hashtagów, zasadniczo prosisz swoich zwolenników o kliknięcie na sześć różnych postów, aby zobaczyć całość. Jeśli użyjesz 11 lub więcej, nie będą mieli nawet szansy na kliknięcie w ogóle, ponieważ nie będą mieli pojęcia, na co klikają w pierwszej kolejności.

Nie polegaj wyłącznie na kolorze

Tak, używanie kolorowych hashtagów to świetny sposób na wyróżnienie swoich postów, ale poleganie na samym kolorze po prostu nie załatwi sprawy. Co musisz zrobić zamiast tego, to znaleźć kilka kolorowych hashtagów, które są również istotne dla twojego postu. Na przykład, powiedzmy, że piszesz o nowym produkcie dla kobiet, które chcą biegać. Używanie hashtagu #womenrun jest świetne, ponieważ jest kolorowe i oczywiste. Ale jeśli chcesz zwiększyć swoje zaangażowanie jeszcze bardziej, spróbuj dodać kilka innych hashtagów, które są specyficzne dla produktu. Możesz również spróbować dodać hashtag, który jest bardziej ogólny, ale związany z produktem. W tym przypadku możesz użyć #womensrunning, aby dotrzeć do szerszej publiczności.

Nie polegaj wyłącznie na nazwach marek

Jeśli używasz tylko hashtagów specyficznych dla marki na swoich postach, ryzykujesz zrażenie potencjalnych zwolenników, którzy nie rozpoznają nazw. Zamiast tego spróbuj użyć hashtagów, które w ogóle nie mają nic wspólnego z Twoją marką. Zamiast tego szukaj hashtagów, które są związane z Twoim produktem lub usługą, które są istotne dla Twojej publiczności i które są bardzo zaangażowane. Robienie tego nie tylko pomoże Ci dotrzeć do szerszej publiczności, ale także pomoże Ci zdobyć więcej wyświetleń.