Namioty ekspresowe – stalowe czy aluminiowe?

Stalowe i aluminiowe namioty ekspresowe mają swoich wiernych zwolenników i zagorzałych przeciwników. Sprawdź, czym cechują się oba rodzaje konstrukcji i które z nich lepiej spisują się w trudnych warunkach pogodowych.

Czym są namioty ekspresowe?

Namioty ekspresowe określa się również jako handlowe i reklamowe. Są to przenośne i łatwe do złożenia konstrukcje wykorzystywane podczas różnych eventów. Składają się z lekkiego stelaża i specjalistycznej tkaniny opcjonalnie pokrytej nadrukiem z logo firmy, hasłem marketingowym czy szczegółami oferty marki. Znajdują zastosowanie podczas imprez promocyjnych, wystaw i targów branżowych, pikników firmowych czy wydarzeń plenerowych.

Jakie zalety mają namioty ekspresowe?

Namioty ekspresowe stanowią nieodłączny element wielu imprez na świeżych powietrzu. Przydają się także podczas targów, na których pomagają wydzielić przestrzeń do promocji marki, produktów lub usług. Swoją popularność zawdzięczają licznym zaletom. Namioty reklamowe:

  • są przydatnym narzędziem marketingowym;
  • dzięki sporej powierzchni zapewniają dużą powierzchnię zadruku;
  • chronią stoisko przed deszczem, wiatrem i słońcem;
  • są łatwe do rozłożenia;
  • po złożeniu nie zajmują dużo miejsca;
  • cechują się wytrzymałością i odpornością na wilgoć czy promieniowanie;
  • mają wiele zastosowań (targi, festiwale, koncerty, imprezy sportowe, eventy firmowe);
  • są dostępne w różnych rozmiarach i wariantach kolorystycznych.

Ekspresowe namioty handlowe to doskonałe narzędzia marketingowe, pełniące wiele praktycznych funkcji. Zapewniają komfort wystawcom i gościom, stwarzając idealne warunki do promocji firmy.

Porównanie stalowych i aluminiowych namiotów ekspresowych

Namioty ekspresowe zawsze opierają się na trwałej i wytrzymałej konstrukcji, czyli na tzw. stelażu. Dzięki temu są stabilne i odporne nawet na silne podmuchy wiatru. Firmy wytwarzające namioty ekspresowe wykorzystują podczas produkcji różne materiały. Poszczególne warianty mają swoje plusy i minusy, które wynikają ze specyficznych cech wykorzystanych surowców.

Najczęściej stelaż wykonuje się ze stali lub z aluminium. Wybór jednej lub drugiej opcji przekłada się na finalne cechy namiotu ekspresowego. Wpływa na cenę, trwałość, czas montażu, masę czy bezpieczeństwo zadaszenia. Porównajmy te aspekty.

Cena

Cena namiotów reklamowych zmienia się w zależności od rozmiaru zadaszenia, stopnia jego zadruku oraz liczby ścian. Na koszt produktu ma również wpływ rodzaj stelaża. Co do zasady konstrukcje stalowe są nieco tańsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Warto jednak pamiętać, aby przy porównywaniu ofert zwracać uwagę również na inne parametry (sposób montażu, wytrzymałość i jakość materiału).

Trwałość

Namioty ekspresowe aluminiowe i stalowe charakteryzują się dużą wytrzymałością. Dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu przed rdzą i oddziaływaniem promieniowania słonecznego pozostają przez wiele lat w nienagannym stanie. Doskonale spisują się zarówno przy opadach deszczu, jak i w intensywnym słońcu.

Czas montażu

Namioty ekspresowe, niezależnie od rodzaju stelaża, cechują się łatwym montażem. Są gotowe do użytku zaledwie po kilku minutach pracy z udziałem 1-2 osób. Ponadto w czasie instalacji i demontażu nie trzeba używać żadnych dodatkowych narzędzi, a po złożeniu namiot zajmuje bardzo mało miejsca.

Masa

Wszystkie elementy stelażu, zarówno stalowego, jak i aluminiowego, są dobrane z najwyższą starannością. Twórcy tego typu rozwiązań dbają o to, aby całość nie ważyła więcej, niż kilkadziesiąt kilogramów. Co do zasady konstrukcje aluminiowe są lżejsze niż te wykonane ze stali. Przekłada się to na wygodę transportu, ale z drugiej strony może mieć wpływ na stabilność namiotu, np. przy bardzo silnym wietrze.

Jaki rodzaj namiotu ekspresowego wybrać?

Trudno jednoznacznie stwierdzić, który rodzaj stelaża sprawdzi się lepiej na evencie. Zarówno stalowe, jak i aluminiowe namioty reklamowe mają wiele plusów. Pewne jest, że oba typy konstrukcji doskonale spisują się nawet w trudnych warunkach pogodowych i pozwalają stworzyć przestrzeń przyjazną klientom. Przy wyborze namiotu weź pod uwagę przede wszystkim zasobność budżetu, a w razie wątpliwości skonsultuj się z ekspertami w tej dziedzinie. Z pewnością pomogą oni wybrać rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb i możliwości finansowych.