Millenialsi to największe i najbardziej wykształcone pokolenie, stanowiące ponad jedną trzecią siły roboczej w USA. To pokolenie jest znane ze swojej lojalności, ambicji i mentalności opartej na technologii. Millenialsi chcą pracować dla firm, które są zgodne z ich wartościami i mają środowisko pracy oparte na współpracy. Aby rekrutować młodych, wydajnych pracowników, firmy muszą tworzyć oferty pracy, które przemawiają do tego wyjątkowego pokolenia. Co więcej, pracodawcy powinni również zrewidować swoje procesy rozmów kwalifikacyjnych i świadczeń pracowniczych, aby przyciągnąć Millenialsów jako potencjalnych kandydatów. Millenialsi są często określani jako "cyfrowi tubylcy" lub "internetowi tubylcy", ponieważ są pierwszym cyfrowym pokoleniem.
Dorastali z komputerami, telefonami komórkowymi i Internetem. W pracy Millenialsi chcą narzędzi do współpracy, takich jak wideokonferencje, oprogramowanie do udostępniania dokumentów i strony intranetowe, gdzie pracownicy mogą efektywnie dzielić się wiedzą i pomysłami. Potrzeby te wykraczają poza miejsce pracy; Millenialsi cenią doświadczenia ponad posiadanie, dlatego preferują elastyczne godziny pracy i opcje telepracy.
Zaoferuj elastyczne godziny pracy
Millenialsi cenią sobie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym i pragną elastyczności. W związku z tym, spodziewaj się, że poproszą o elastyczny harmonogram pracy jako jeden z ich głównych priorytetów w pracy. Millenialsi często mają zobowiązania rodzinne i finansowe, więc w niektórych okresach roku mogą poprosić o pracę w mniejszym wymiarze godzin. Pracodawcy mogą zapobiec wypaleniu zawodowemu i rotacji pracowników, oferując im większą elastyczność. W przypadku Millenialsów, elastyczność może obejmować skrócony tydzień pracy, telepracę, pracę w domu i politykę "nieodsłonięcia", która zabrania wysyłania e-maili po godzinach.
Buduj kulturę firmy opartą na współpracy
Millenialsi cenią sobie współpracę, ciągłe informacje zwrotne i mentoring bardziej niż pieniądze. Millenialsi chcą być częścią zespołu, który pracuje razem, aby rozwiązywać problemy i dzielić się spostrzeżeniami na temat tego, co jest dla nich ważne. W rzeczywistości, gdy zapytano pracowników z grupy Millenialsów, czego oczekują od swoich menedżerów, dwie najlepsze odpowiedzi brzmiały "informacja zwrotna" i "mentoring". Millenialsi osiągnęli pełnoletność podczas Wielkiej Recesji, co sprawiło, że są bardziej zorientowani na pracę zespołową i ostrożni w kwestii pieniędzy. To może wyjaśniać, dlaczego Millenialsi są mniej zainteresowani bonusami i kapitałem własnym niż poprzednie pokolenia.
Oferuj możliwości pracy zdalnej
Millenialsi są pierwszym pokoleniem, dla którego równowaga między pracą a życiem prywatnym jest najwyższym priorytetem. Millenialsi chcą środowiska pracy, które pozwala im podróżować, być wolontariuszami i mieć zdrowy harmonogram. Oczekują, że pracodawcy będą oferować elastyczne i zdalne opcje pracy, aby mogli osiągnąć zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Jeśli pracownicy mają możliwość dostosowania swojego harmonogramu, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pozostaną zaangażowani, produktywni i szczęśliwi.
- Admin