Millennials i pokolenia Z to teraz gorące tematy. Jeśli czytasz wiele relacji w mediach, możesz pomyśleć, że to jedyna rzecz, o którą ktokolwiek się troszczy. Wszyscy mówią o tych dwóch pokoleniach, ale co tak naprawdę o nich wiemy? I co te informacje mówią nam o tym, gdzie zaprowadzi ich przyszłość?
Jako członek pokolenia Z, a także millenials, możesz być ciekaw, jak Twoja kohorta wiekowa wpisuje się w większy obraz definicji pokoleniowych. Ostatnio wiele napisano na temat millenialsów i Gen Z. Ale jeśli nie jesteś pewien, do której grupy należysz, to zrozumiałe. Te dwie kohorty zyskały ostatnio wiele uwagi - zwłaszcza dzięki analizom statystycznym pokazującym dokładnie, kiedy się urodziły i ułatwiającym ustalenie, do której grupy należysz.
Gen Z jest niesamowicie zróżnicowany
Idea jednego "pokolenia Millennialsów" jest już nieaktualna, a z biegiem czasu będzie tylko coraz mniej istotna. Gen Z jest znacznie bardziej zróżnicowany niż Millenialsi, z grupami etnicznymi obejmującymi Afroamerykanów, Azjatów i Latynosów. W rzeczywistości ponad jedna czwarta Amerykanów z pokolenia Z identyfikuje się jako Latynosi, Czarni lub Azjaci, co jest znacznie wyższym odsetkiem niż wśród Millenialsów i Gen X. Jeśli chodzi o orientację seksualną, Gen Z jest jak dotąd najbardziej przyjaznym pokoleniem dla osób LGBTQ. Większość osób z pokolenia Z popiera prawa osób LGBTQ, a znaczna część z nich sama identyfikuje się jako osoby LGBTQ. Jest to dramatyczna zmiana w stosunku do starszych pokoleń, gdzie akceptacja LGBT była znacznie niższa.
Gen Z wierzy w równość płci i integrację
Gen Z został wychowany w społeczeństwie, w którym równość płci jest czymś oczywistym i tego samego oczekują od swoich pracodawców. Badanie przeprowadzone przez Ernst & Young wykazało, że respondenci z grupy Gen Z byli bardziej zainteresowani równością płci w miejscu pracy niż Millenialsi - 77% Gen Z stwierdziło, że różnorodność płci jest ważna, w porównaniu do zaledwie 69% Millenialsów. Podczas gdy Millenialsi również z zadowoleniem przyjmują równość, Gen Z jest bardziej skłonny do podjęcia działań w miejscu pracy, aby ją urzeczywistnić. Według badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Oksfordzki, respondenci z pokolenia Z częściej twierdzili, że podjęliby działania mające na celu promowanie równości płci w miejscu pracy - 90% z nich powiedziało, że zrobiłoby coś, aby uczynić miejsce pracy bardziej równym, w porównaniu z 84% Millenialsów. To pokolenie jest bardziej skłonne uwierzyć, że zróżnicowane miejsce pracy dokładniej odzwierciedla świat i że bardziej integracyjne miejsce pracy jest bardziej produktywne.
- Admin